|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب کتاب حاضر به نام «منهج التابعین فی تربیة النفوس» از جمله کتابهای گرانبهایی است که در برگیرندة لطائف و سفارشات ارزشمند گذشتگان قدوه به خصوص نسل تابعین – رحمهم الله – است که با اشاراتی هرچند کوتاه اما پرمحتوی، حیات سرشار از عزت دینی آن سادات را پیش چشم ما مجسم، و گوشههایی از زندگانی ایشان را برایمان بازگو میکند |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم کلیه راهها و روشهای زندگی را به امت آموختند حتی در مورد کوچکترین و بیارزشترین چیزها ارشادات و راهنماییهای خود را دریغ نفرمودند و طریقه برخورد با آن را نشاندهی کردند. حتی عطسه و خمیازه، در حالی که هر دو امر غیر اختیاری هستند |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب چون مساجد خانههای الله متعال است، کسی که هنگام ورود به مسجد احترام آن را نگه نمیدارد و آداب آن را رعایت نمیکند، و در داخل و بیرون مسجد تقدس و احترام آن را بروز نمیدهد، در معرض خشم خداوند متعال قرار میگیرد و عذابی سخت و مجازاتی سنگین در انتظار اوست در این کتاب با آداب مساجد آشنا شوید |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب اين کتاب برخي از موضوعاتي را در بر دارد که گوشههايي از موارد ضعف و قوت را در زندگي اجتماعي ما مورد بررسي قرار ميدهند. دکتر مصطفي سباعي (رحمه الله) آنها را براي پخش در «راديو مدارس» (سوريه) تهيه و خود او آن را اجرا ميکرده است |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب * اخلاق و آداب حسنه اسباب دخول جنت . * اخلاق حسنه حيثيت آئينه قد نمايي را دارد که در برابر همه انسان را به نمايش مي گـذارد. * اخلاق حسنه انسان را در جامعه محبوب القلوب همگان مي گرداند. * اخلاق حسنه به انسان در جامعه عزت وکرامت مي بخشد. * اخلاق حسنه وقايه از همه امراض کشنده معاصراست. * اسلام مسلمانان را به اخلاق حسنه اکيـداً تأکيـد، پيامبروصحابه رابه اخلاق حسنه ستايش ميکند. |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب اين كتابچه درباره ي وردها و ذكرهاي شبانه روزي است كه جوان پرهيزكار خالد بن عبدالرحمن جريسي از ميان اخبار و احاديث صحيح نبوي برگزيده و گردآوري كرده است و در عين كوتاهي و اختصار، بسيارمفيد است. محتواي اين كتابچه، انباشته از اورادي است برگرفته از صحيح تريـن سنت هاي رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم كه بهره گرفتن ازآن ها، ما را از مراجعه به وردهاي طولاني بىنياز مىكند. |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب دعا بهترین عبادت و وسیله ای حرکت با دوبالی است که انسان با دعا هم از امکانات مادی کمک میگیرد و هم از امدادهای غیبی نیرو می یابد. دعا آنگاه با اجابت مقرون میگردد که همراه با ایمان و اخلاص بوده و دعا کننده مطیع فرامین خداوند بگردد |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب امروزه فال حافظ و فال قهوه و استخارهگرفتن با قرآن از شیوههای متداول در میان مردم است. بدیهی است که این شیوهها نمیتوانند سرنوشت ما را رقم بزنند و یا ما را نسبت به وضعیت تصمیمی که گرفته ایم و آگاه سازند. بهترین شیوهای که از پیامبر صلی الله علیه وسلم در این خصوص به ثبوت رسیده، استخاره است. براساس احادیثی که از پیامبر نقل شده، در این مورد نیز اتفاق خاصی نمیافتد و تنها کاری که بنده میکند، این است که از خداوند میخواهد در تصمیمی که گرفته او را به سمت خیر هدایت کند و اگر سرانجام تصمیم او به بدی ختم میشود، او را از این تصمیم باز دارد |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب امروز اسلام بلا و محنت سختی را میگذراند؛ چرا که دوستان و دشمنانش به طور مساوی علیه آن به جنگ پرداخته اند! برای اسلام هیچ شگفت نیست که در مسیر بلا و مصیبت قرار گیرد یا وارد جنگ گردد؛ بلکه آنچه بسیار شگفتآور و بسی جای نگرانی است، همکاری دوستان اسلام علیه دین، با دشمنان آن است... این کتاب ردی است بر افکار و فرقه های گمراه که می خواهند اسلام را بدنام کنند و به آن ضربه بزنند |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب جزوه اسلام وغرب یکی از سخنرانیها سید ابوالحسن علی ندوی / در دانشگاه آکسفورد انگلستان جزوه بسیار ارزشمند و برای جامعه امروز و روند فعلی سیاسی کشور برای نسل جوان از افادیت فوق العادهای برخوردار است..از حضرت مولانا ابوالحسن علی حسنی ندوی برای دیدار از آکسفورد و مشارکت در تأسیس چنین مرکزی، دعوت به عمل آمد، و حضرت مولانا هم در انتظار و آرزوی این بود که فرصتی برایش مهیا شود تا در یکی از اماکن مهم غرب، با صراحت ودقت خطاب به نخبگان رهبری فکری و رجال تربیت و ارشاد سخن بگوید و حقایقی را برایشان بیان دارد که خیلی کم اتفاق افتاده تا این حقایق توسط یک مسلمان شرقی در کشوری غربی خطاب به آنان گفته شود |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب اين کتاب ترجمه¬ای از راه و روش اسلام راستينی است که الله تعالی بر بنده و فرستاده¬ی خود نازل کرده است |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب " هر مواد خام يا ساخته شده كه داراى عناصر تحريك كننده يا تسكين دهنده كه در غير موارد طبى يا صنعتى بكار برده شود و مصرف آنها باعث معتاد شدن و دگرگونی در سطح هوشیاری مغز شود. مثل حالت سرخوشی و لذت، خواب آلودگی و سستی. و ضررهايش بالاى فرد و جامعه چه از نگاه جسمى يا روحى و يا اجتماعى ظاهر گردد، مواد مخدر گفته مى شود". در این کتاب اضرار و حکم شرعی مواد مخدر را مطالعه می نمایید |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب ين رساله شامل است بر پنجاه حديث از احاديث آداب نبوي كه در صحيح بخاري و مسلم آمده و مسلمان را بر اقتدا و تأسي به آن تشويق مىكند، تا اينكه آداب و اخلاق و عادات او بر منهج و روش مستقيم و مسلك قويم باشد و تا اينكه مسلمان بتواند بعضي از اين احاديث نبوي را حفظ نمايد. تا اينكه اين احاديث مختصر كليدي براي حفظ كردن غير از آن باشد |
..........................................................................................................................................
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب علم موجب کمال و رشد شخصیت انسان می شود بینش او را استوار می سازد . و عالم از چنان جایگاه رفیعی در اجتماع برخوردار است که می تواند اجتماعش را اصلاح کند و با لغزش او عالم می لغزد . |
..........................................................................................................................................
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب ز مسایل مهمی که هر مسلمان باید بداند این است که بر خود وفرزندانش نام نیک ومناسب بنهد.و لازم است، انسان موحد، در مورد اسماء و صفات الله متعال ادب را، قلباً و زباناً رعايت بكند. تا به نامهاي الله متعال كمترين اهانتي نشود و ديگران به اسماء و صفات او تعالي، توصيف نگردند. بطور مثال اگر بر کسی و یا فرزندمان نام ویا صفتی از الله را انتخاب کردیم همیشه باید به همراه عبد ذکر نماییم مانند: عبدالرحیم و عبدالرحمن وعبدالله و غیره |
..........................................................................................................................................
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب در این روزگار که انواع و اقسام فتنهها و وسایل و امکانات لهو و لعب و سرگرمی و فساد را در دریا و خشکی ترویج کرده اند؛ از فراوانی انحرافات جنسی میان جوانان و غیر جوانان میشنویم، چیزهایی میشنویم که هیچ صاحب عقلی و هیچ انسان متدین با اخلاقی آن را تأیید نکرده و به آن راضی نمشود. امروزه جوانان در محدودهای فارغ از دین و اخلاق زندگی میکنند. مسیری را در پیش گرفته اند که سراسر پوچی و سرگردانی است، (مسیری که در آن هیچکس حاضر نیست دست دیگری را بگیرد و به سوی نور و روشنایی ایمان هدایت میکند). هدایتی که خداوند عزوجل برای بندگانش مقرر فرموده است. مشکل و مسألهی اساسی نزد جوانان همان انحرافات جنسی است که بعضی میپندارند راه حل و چارهای برای آن نیست. (اما باید گفت) که راه حل در کتابِ خداو سنت پیامبرش موجود است و اگر بخواهیم در خصوص این مشکل که به نظر میرسد راه حل و چارهای ندارد؛ اظهار نظر نماییم لازم است که به کتاب خدا و سنت رسولش باز گردیم که به یاری پروردگار متعال راه حل کافی و دوای شافی را در آن خواهیم یافت. |
..........................................................................................................................................
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب این کتاب مهمترین تصمیم زندگی یعنی عقیده و ایمان را مورد بحث و بررسی قرار داده است و همچنین به دیدگاه های اصلی هر انسان در بعد دین و زندگی می پردازد |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب در این کتابچه از 15 موضوع مهم اسلامشناسی سخن گفته شده که برای نوجوانان و جوانان بسیار مفید خواهند بود. اضافه بر دانشآموزان ابتدایی، دانشآموزان دورههای راهنمایی و دبیرستان نیز میتوانند از آن استفاده کنند. همچنان که معلوم است مطالب این کتاب به دو بخش تقسیم شده است. پنج درس مهمتر را در بخش اول قرار دادهایم؛ که امیدوارم در ایجاد و تقوت باور اسلامی در فرزندانمان مفید واقع گردند. در بخش دوم نیز به «10» درس اساسی اخلاقی و تربیتی اشاره کردهایم که با مقطع درسی و سن نوجوانان مناسبت بیشتری دارند. در بخش اول که ویژه مسائل اعتقادی است، عمدتاً آن پنج درس را به صورت کوتاه مورد بحث قرار دادهایم، زیرا که ذهن کودکان و نوجوانان در آن دوران کشش فهم بیش از این را ندارد. |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب اين رساله همان طوری كه از نام آن پيداست سفری مبارك و خاطرات زيبا و دلچسب با رسول الله صلی الله علیه وسلم در موسم حج است كه از مصادر موثق حديثی و از بين احاديث صحيح انتخاب شده است و گوشه هايی از احوال پيامبر صلی الله علیه وسلم را درحج طوری واضح می گرداند كه خوانندة محترم شايد اينطورتصور نمايد كه قبل از اين به هزار و چهار صد سال در حجّة الوداع با رسول الله صلی الله علیه وسلم همسفراست |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب این رساله مشتمل بر اسباب و عواملی است که انشاءالله سبب نابودی گناهان میشوند. الله متعال انسان را که دارای سرشتی مرکب از گناه و طاعت بود به خلافت برگزید. و راه خیر و شر هردو را در اختیارش قرار داد تا بکارگیری نیروی عقلانی، در روشنی وحی، بر دشمنان چون نفس، شیطان و دنیا، فائق گردد و با داشتن داعیه گناه، در طاعت و بندگی مشغول شود و بر فرشتگان که استعداد معصیت را ندارند افضلیت و برتری خویش را نسبت به جانشینی ثابت گرداند. ولی چون فطرت انسان آمیخته با گناه و لغزشات بود و هرآن بیم ارتکاب گناه میرفت خداوند متعال اسباب و عواملی برای مبارزه با گناهان را در اختیارش نهاد که با استفاده از این عوامل و اسباب گناهان را خنثی کند و حق خلافت را بجا آورد و خویشتن را به مقام برتر کرامت انسانی و قرب خداوند برساند. |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب مهمترین چیزی که انسان مسلمان در کارهای روزانه خویش به آن اهتمام میورزد این است که در تمام حرکات و سکنات خویش براساس سنت پیامبر صلى الله عليه وآله وسلم رفتار نماید، تا اینکه رفتارش از صبح تا شام بر سنت پیامبر صلى الله عليه وآله وسلم تنظیم شود |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب اين كتاب مجموعه نفيسي از اندرزها و نصايح حکيمانه سعدي به همراه مفهوم کلي آنها در بوستان و گلستان مى باشد |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب کتابچه کوچکی که هم اکنون در دست دارید از جهت کیفیت و محتوا و بیان موضوع مورد نظر یعنی (روش برخورد و تربیت فرزندان) رساله ای بی نظیر است و بی اغراق می توان گفت که نویسنده محترم توانسته مفاهیم و اصول اساسی و بنیادی تربیت دینی را در آن بسیار زیبا و شیرین جای دهد |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب نظر به عوارض و پيامدها و اهميت و تاثير خانمان برانداز اعتياد بر فرد و خانواده و اجتماع تشريح و تبين عواقب و نگون بختي هاي ناشي از اعتياد و بويژه براي جوانان , ضروري است چرا كه قوي ترين و اصلي ترين منابع , توسعة منابع انساني مي باشد و از جمله موانع و مشكلات پيشرفت و تعالي و توسعه در جوامع بشري ناتواني در ناكارآمدي , منابع انساني آن است كه وقتي افراد آن به دليل عدم اعتماد به نفس , عدم تعادل روحي و رواني , ضعف اعتقادات و از هم گسيختگي كانونهاي گرم خانوادگي روبرو گردند ديگر آن جامعه روي توفيق و سعادت و پيشرفت و عظمت و عزت را نخواهد ديد |
|
ارسال به شبکه های اجتمایی: | ||||||||||||||||||||||||||||||||
مختصرى از كتاب نویسنده در مورد این کتاب می فرماید: چكيدهي اين نوشتار در شب 28 رمضان سال 1424 هجري قمري، در جلسهاي كه به مناسبت ختم قرآن و تفسير (از سوي جمعي از جوانان متعهد و متدين مهاباد) تشكيل گرديده بود، به صورت سخنراني ايراد گرديد. بعد از تهذيب و تنقيح، و اضافهي تعليقات و مباحثي، آن را در قالب و شكل رسالهي حاضر، در دو قسمت تنظيم كردم. قسمت اول تحت عنوان: جوانان و بحران هويت، و قسمت دوم تحت عنوان: نقش سكولاريسم در بحرانآفريني. به اميد اينكه مورد استفادهي عموم واقع شود و صاحبان قلم و اهل نظر مندرجات آن را منصفانه و محققانه مورد نقد و بررسي عالمانه قرار دهند و از اين بابت نگارنده را رهين منت خويش گردانند. |
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
..........................................................................................................................................
ارسال یک نظر