Whois Mark Yahoo bot last visit powered by  Ybotvisit.com Seo Monitor islameonline4.blogspot.com/ 2011-02-06 monthly 0.5  free web counter Counter Powered by  RedCounter
dns failure


آيا خطيب خوارزم كه كتابى در فضائل امام على عليه السلام نوشته است، سني بوده يا شيعه؟

پاسخ شیعه:
قطعاً او از علماي اهل سنت و حنفي مذهب است ؛ در اين زمينه می توان به مدارک ذيل مراجعه کرد:
الموفق بن احمد بن محمد ابو المويد المکي علامه سخن ور خوارزم او اديب و خوش بيان و سخن گو بود و در خوارزم مدتي طولاني سخنوري مي کرد و خطبه هايي مي خواند و براي مردم روايت نقل کرده و از به سبب وي عده اي فارغ التحصيل شدند. واوست که به وي گفته مي شود خطيب خوارزم در ماه صفر از دنيا رفت . ابن دبيثي گفته است که ..موفق به ما روايت گفت ... پس روايت وي را نقل مي کند .
واو کتابي در فضائل علي دارد ....
تاريخ الإسلام ج39/ص326
او را قطفي در اخبار النحاة نقل کرده است . اديب دانشمند ؛ آشنايي با فقه و ادبيات داشت و کتاب هاي محمد بن الحسن را از ... نقل کرده است ... علم عربي را از زمخشري فرا گرفته است .
طبقات الحنفية ج2/ص188
.....او در سال 568 وفات کرده و کتاب مناقب امام ابو حنيفه را نوشته است .
هدية العارفين أسماء المؤلفين وآثار المصنفين ج6/ص482

پاسخ اهل سنت:
این فقط خطیب خوارزم نیست که کتابی در فضایل علی دارد، در تمام کتب مهم اهل سنت، از بخاری گرفته تا مسلم، از ترمذی تا حاکم، فصلی به فضایل علی و فصلی دیگر به فضایل اهل بیت اختصاص داده اند.
اما اهل سنت از غلو و زیاده روی دوری میکند و اجازه نمیدهد، در کسی پشت سر علی چهره خود را پنهان کند و به تبلیغات شرک آمیز بپردازد.
و حالا بیایید تا خوارزمی را بشناسیم: این مرد، معتزلی بود و شاگرد زمخشری. برای این که او را بشناسید، لازم است که بدانید، استادش کیست؟
جار الله زمخشری؛ یعنی، استاد خوارزمی شعری به عربی سروده که ترجمه آن را مینویسم:
((اگر از من سوال نمایید از مذهبم، فاش نمی کنم چون:
اگر بگویم، حنفی هستم. می گویند: شراب را حلال می دانی
اگر بگویم، مالکی هستم. می گویند: گوشت سگ را مباح می دانی
اگر بگویم، شافعی هستم. می گویند: نکاح دختر خود را حلال می دانی.
اگر بگویم، حنبلی هستم. می گویند: حلولی مذهبی و الله را جسم می دانی.
اگر بگویم، اهل حدیث هستم. می گویند: گوساله است ونمی فهمد.))
منظورش این است که هر مذهب از مذاهب اهل سنت پر از عیب است و هرکس می داند که اینها تهمت است وحنفی شراب را حلال نمی داند این خوارزمی چگونه حنفی است که استادش میگوید احناف شراب را حلال میدانند؟!
و مالکی سگ را مباح نمی داند و کدام سنی با دختر خود نکاح کرده است؟! که او شافعی ها را متهم میکند؟
اما او در شیعه عیبی ندیده که ذکر نکرده است و این دلیلی است بر شیعه بودنش وشاگردش هم از او بهتر نبود.
خوارزمی در ظاهر حنفی، اما بی گمان شیعۀ باطنی بود؛ زیرا احادیث زیادی از دو دجال رافضی؛ یعنی، ابن شاذان و بلوی نقل کرده است. علاوه بر این، امام ذهبی به عیب دیگر او اشاره می کند که تالیفاتش از احادیث ساختگی پر است و مثال آورده است که این نادان از ابن شاذان این حدیث جعلی را آورده که
«هرکس علی را دوست داشته باشد، در بهشت به جای هرقطره عرقش شهری به او می دهند.»
اینها احادیثی است که با اسناد ساختگی از طریق مالک از نافع به ابن عمر وصل شده است، و ارزشی ندارد.
واین حدیث را هم خودش روایت کرده است که
« ای علی اگر بنده ای هزار سال، الله را عبادت کند و به اندازۀ کوه احد طلا انفاق کند ، 1000 بار پیاده حج کند و بین صفا و مروه مظلوم کشته شود، اما تو را دوست ومولی نداند؛ بوی بهشت را نمی شنود و داخلش نمی شود.»
حال مذهب خوارزمی چیست ؟ سنی است یا شیعه؟ شما بگویید!
علمای شیعه او را سنی می دانند. درست مثل روباه که دم خود را شاهد می گیرد.
حالا یک نکته دیگر :
شیعه سعی زیادی دارد تا برای هر عقیده خود یک سنی را شاهد بیاورد.
حالا این سنی هرکس میخواهد باشد، این برای شیعه مهم نیست.
اما این بحث علمی نیست.
این عوام فربیی است.
این به این شبیه است که کسانی که روزه در تهران و قاهره و دیگر شهرهای بزرگ ، را در رمضان حرام میدانند، بگویند شیعه هم حرف ما را میگوید و فتوای معروف خمینی را شاهد بیاورند.
این به این شبیه است که کسانی که ازدواج دوم را مشروط به اجازه زن اول میدانند، بگویند شیعه هم حرف ما را میگوید و فتوای معروف آیت الله العظمی صانعی را شاهد بیاورند.
این به این شبیه است که کسانی که قرآن را یک راه مستقیم از راه های مستقیم میدانند، بگویند شیعه هم حرف ما را میگوید و گفته معروف سروش را شاهد بیاورند .
این به این شبیه است که کسانی که امامت زن را در نماز جایز میدانند، بگویند شیعه هم حرف ما را میگوید و فتوای رجوی مرشد مجاهدین خلق را شاهد بیاورند
بس است یا باز بگوییم
این بحث علمی نیست! چون کتب حدیث اصلی ما موجود است و شیعه چه نیازی دارد برای اثبات عقیده خود برود به قرن شیشم، و برود به خوارزم در ترکستان، و چنگ بزند به دامن یک انسان مشکوک؟
ما به کنار، آیا شیعه دلش برای خودش نمیسوزد ؟!!
آیا شیعه در قیامت به الله خواهد گفت؟ خواهد گفت من برای این در مقام علی غلو کردم چون فلان ترکستانی هم میکرد !!!

0 comments

ارسال یک نظر